Матеріали для занять



Артикуляційна гімнастика
Ціль артикуляційної гімнастики для дітей
Не всі діти мають проблеми з окремими звуками. За кожним дефектом мови стоїть конкретне порушення в роботі і розвитку мовного апарату. Артикуляційна гімнастика для дітей необхідна, щоб цей апарат розвивався правильно.
У віці від 2 до 4 років вона може запобігти розвитку неправильної вимови. У старшому віці (5-7 років) – допомагає виправити дефекти, які вже є у малюка.
Вправи артикуляційної гімнастики відмінно тренують язик, а також м’язи інших елементів мовного апарату. В результаті він стає більш рухомим і гнучким. Чим старша дитина, тим більше зусиль знадобиться, щоб виправити мовні дефекти. В зв’язку з цим, артикуляційну гімнастику зазвичай починають практикувати ще в дошкільному віці.
Різновиди вправ для формування мовного апарату
Вправи артикуляційної гімнастики поділяються на декілька видів:
За способом виконання: статичні, динамічні.
В залежності від того що ми тренуємо: для артикуляційного апарату, для розвитку фонетичного слуху, для правильного дихання.
В статичній гімнастиці потрібно зафіксувати язик в обраному положенні, тримати так декілька секунд. Типи статичних вправ:
“Хоботок” – дитина повинна витягнути губки трубочкою вперед, тримати так 5-10 секунд.
“Лопатка” – ротик відкритий досить широко. Язичок, у розслабленому стані, дитина витягує на нижню губу.
Грибочок” – язичок потрібно присмоктати до піднебіння, одночасно ротик відкрити якнайширше.
У динамічній гімнастиці органи мовлення постійно змінюють положення. Наприклад:
Гойдалка” – під час виконання вправи ротик дитини відкритий. Язичок тягнеться по черзі то в бік носа, то в бік підборіддя.
«Годинничок” – ротик ледь привідкритий в широкій посмішці. Малюку потрібно кінчиком язика рухати в один та в інший кутик ротика.
“Коник” – язик в тому ж положенні, що й під час вправиГрибочок”. В цьому положенні потрібно із зусиллям прицмокувати язичком.
“Де цукерка?” – стулити губи і переміщувати язичок від однієї щоки до іншої.
Всі елементи артикуляційної гімнастики для язика та інших органів артикуляційного апарату прості. Плюсом є те, що вони подаються дитині у віршах, а для кращого розуміння можна використовувати барвисті картинки.

Розвиток артикуляційного апарату у дітей різного віку
Малюк росте і розвивається. Зрозуміло, що до 1 року дитина ще не може керувати м’язами обличчя, язика настільки, щоб робити будь-які вправи. Артикуляційна гімнастика для дітей 2-4 років буде відрізнятися від мовної гімнастики для дітей в 4-5 чи 6-7 років. У кожному віці потрібно давати дітям завдання різної складності.
Отже, малюків до 3 років ми поки що не вчимо точно вимовляти шиплячі чи рикаючі звуки. Зараз ціль артикуляційної гімнастикирозвиток слуху, навичок повторювання звуків, контролю над диханням (довгі і короткі вдохи-видихи), здатність розрізняти висоту і силу голосу. Підходять такі ігри: показувати язичок і ховати його в “хатку”, надувати і здувати щочки, широко відкривати рот.
Після трьох років можна поступово знайомити дітей з елементами мовного апарату. Артикуляційна гімнастика для дитини 3-4 років виглядає так:
зафіксувати” на обличчі посмішку;
облизувати язиком губки, уявивши, що на них смачне варення;
застосовувати вправуконячка”, “годинничок”, “гойдалка”, “лопатка”.
Навчальні картинки можна використовувати якраз з цього віку.
Ціль артикуляційної гімнастики для дітей 4-5 роківдосліджувати з дітьми горбики в області за (під) зубами, нижню і верхню губку, язик. В цьому допоможуть вправи:
Голка” – витягування язика вперед, максимально його звузивши.
“Чистимо зубки” – широка посмішка, язик працює як зубна щітка, рухаючись по внутрішній поверхні зубів вправо-вліво.
Вітрило” – коли ротик відкритий в широкій посмішці, потрібно розмістити язичок на горбику під нижнім зубами і затримати на декілька секунд.
У віці 5-7 років дитині цілком доступний комплекс вправ артикуляційної гімнастики. Вона робить зарядку швидко, легко переміщуючи частини мовного апарату. З цього віку вже зрозуміло, чи є дефекти в мовленні дитини, які вони, і для кожного малюка логопед персонально підбере набір вправ.

Якою повинна бути дитяча артикуляційна гімнастика?
Головне правило у розвитку, навчанніце регулярність. Лише в цьому випадку ви зможете розраховувати на очікуваний (позитивний) результат.
Вимоги для проведення мовної гімнастики з дітьми:
Вона не повинна втомлювати малюка. Досить буде декількох хвилин (не більше 10).
Вправи краще робити навпроти дзеркала. Так малюк бачить свій язичок.
Батьки повинні постійно керувати процесом. Якщо у малюка щось не виходить, допоможіть йому зробити вправу, використовуючи тримач чайної ложки.
За одне заняття потрібно використовувати 4 чи 5 різних вправ артикуляційної гімнастики .
Змушувати дитину не можна. Користь від мовних тренувань буде тільки якщо малюк займається з задоволенням. А яка у дітей улюблена справа? Вірно. Гра! Нехай артикуляційна гімнастика стане для дітей щоденною захопливою грою.
В окремих випадках проблему не можливо вирішити тільки гімнастикою. Тоді краще вдатися до допомоги логопеда.

Артикуляційна гімнастикаце весело!
Будь-які заняття з дітьми дають хороший результат тільки тоді, коли учням подобається цей процес. Артикуляційна гімнастики для дітей у будь-якому віці може приносити дитині і батькам радість, якщо використовувати маленькі хитрощі:
гратися з їжеювтягувати спагетті, склавши губи в трубочку, тримати на верхній губі вафельну трубочку, утримувати льодяник на висунутому язиці і т.д.;
робити артикуляційну гімнастику у супроводі веселих віршиків, використовуючи тематичні картинки.
Не завжди є потреба в допомозі лікаря-логопеда. Якщо малюк розвивається правильно, батьки цілком можуть самостійно поставити йому вимову. Артикуляційна гімнастика для дітей на відео чи у фото-картотеці стане чудовою підмогою у цій корисній справі.

Корисні посилання: розвиваючі мультфільми

ЯК ГОВОРЯТЬ ТВАРИНИ! Розвиваючі мультики для дітей українською мовою:

Розвиваючі логопедичні мультики. Професії


11 добрих мультиків для дітей та дорослих, які варто переглянути під час карантину

Розвиваючі ігри для дитини із ЗПР і аутизмом

Цікавий канал "Ладоньки-Ладоньки" місить розвиваючі мультики за різною тематикою(овочі, фрукти, кольори, тварини, абетка, цифри, звуки тварин, дитячі веселі пісні та багато іншого) 

50 обов'язкових завдань для дошкільника на карантин

Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам, вихователям та вчителям п’ятдесят розвивальних завдань та розмальовок для розвитку навичок аналітичного, логічного, творчого мислення, довільної уваги, зорової пам’яті, дрібної моторики та загальної ерудиції.
Виконання запропонованих завдань сприятиме формуванню у дітей позитивного ставлення до навчання, вихованню впевненості у собі та своїх освітніх можливостях, що є важливою запорукою всебічного розвитку дитини та впевненого засвоєння нею шкільної програми в подальшому.
Вивчаємо дні тижня. Це завдання навчить дитину розрізняти дні тижня та пов’язувати їх із такими поняттями, як «вчора», «сьогодні», «завтра». Під час виконання завдання дитина вчитиметься орієнтуватись у часі, розвиватиме увагу, пам’ять та творче мислення.
Який малюнок наступний. Цей комплект завдань є відмінним помічником у розвитку логічного мислення дитини, адже під час його виконання вона використовуватиме такі логічні прийоми, як аналіз, синтез, порівняння тощо, визначатиме певні принципи та робитиме обґрунтовані умовиводи.
     
Вивчаємо місяці й пори року. Це завдання допоможе дитині вивчити правильну послідовність місяців року та запам’ятати, які з них належать до календарних весни, літа, осені й зими, а також запам’ятати, за яким порядком змінюють одна одну різні пори року.
Читаємо по складах: завдання. У цьому комплекті завдань застосовується комплексний підхід до навчання читання, адже завдання ілюструє слово, що поділено на склади. Виконання завдання вимагатиме від дитини залучення логіки, зорової пам’яті та просторового уявлення.
Тренуємо логіку: «Житла тварин». Це завдання призначене для маленьких дітей. Воно дозволить потренувати логічне мислення, покращити навички мовлення, збагатити словниковий запас, а також сприятиме розвитку дрібної моторики.
Тренуємо пам’ять. Цей комплект завдань стане одним із засобів тренування зорової пам’яті вашої дитини, а також познайомить її із різноманітними предметами навколишнього світу.
Знайди пару (розвиваємо логіку). Цей комплект завдань покликане сприяти розвитку логічного та абстрактного мислення дитини, а також її уваги та пам’яті. У завданні надано десять малюнків із зображенням різних предметів, розташованих у два стовпчики, але безсистемно. Дитині необхідно з’єднати їх таким чином, аби утворилося п’ять пар.
Домалюй відсутні частини малюнка. Цей комплект завдань допоможе дитині розвинути спостережливість і кмітливість, логічне та творче мислення, уміння робити умовиводи (індуктивні та дедуктивні) й ретельно аналізувати сюжетні елементи запропонованого зображення.
Вивчаємо різні погодні явища. Це завдання дозволить познайомити дитину із різними погодними явищами, потренувати її уяву, фантазію й асоціативне мислення, а також дрібну моторику та вміння підбирати потрібні кольори.
Тренуємо логіку: «Дороги й транспорт». Це завдання дозволить потренувати логічне мислення, покращити навички мовлення та збагатити словниковий запас, а також сприятиме розвитку дрібної моторики.
Вивчаємо чотири частини доби (хлопчик). Це завдання допоможе дитині краще зрозуміти таку одиницю вимірювання часу, як доба та її загальноприйнятий поділ на чотири частини – ранок, день, вечір, ніч, дасть можливість повторити, скільком годинам вона дорівнює, та порозмовляти про щоденні події в житті дитини, що відбуваються в кожній з її частин.
Навчальна розмальовка «У пошуках цифр». Це завдання допоможе дитині вивчити цифри від 0 до 9-ти в цікавій і творчій формі. Для цього їй пропонується малюнок, на якому «заховалися» цифри, при цьому кожна цифра слугує елементом зображення.
Знайди схожі предмети. Цей комплект завдань допоможе навчити дитину робити логічні висновки. Дитині необхідно уважно проаналізувати властивості та належність намальованих предметів до певної категорії та вибрати серед них ті, що мають щось спільне або іншим чином пов’язані між собою, пояснивши при цьому хід власних думок.
Кошик з одягом: будуємо словосполучення та розмальовуємо. Це завдання допоможе дитині розвинути навички читання та навчитися правильно будувати словосполучення іменників з прикметниками. Дитині пропонується поєднати назви одягу з відповідними кольорами, а потім розмалювати зображення предметів одягу у вибрані кольори.
Навчальна розмальовка: цифри. Цей комплект завдань допоможе дитині в незвичній і цікавій формі навчитись писати цифри. Оскільки кожне завдання має форму розмальовки, у якій цифри слугують важливим елементом зображення, дитина сприйматиме навчання як приємне заняття.
Водоспад доброти: здійснюємо добрі вчинки. Це завдання посилить мотивацію дитини робити добрі справи, виховуватиме в ній бажання допомагати іншим та доброзичливість. Це завдання – чудова можливість навчитися ставити перед собою цілі та досягати їх.
«Пара без пари»: тренуємо увагу. Цей комплект завдань допоможе дитині потренувати увагу та зорову пам’ять. У ньому даються 20 однакових фігур з різним орнаментом. Виконуючи завдання, дитина краще запам’ятає таку геометричну фігуру, як коло, та познайомиться з різними формами, зможе покращити дрібну моторику й зорово-моторну координацію.
«Дні тижня»: розташовуємо за порядком. Це завдання дасть змогу дитині в цікавій і ненав’язливій формі повторити назви днів тижня та їх порядок. Виконуючи завдання, дитина зможе запам’ятати правопис відповідних слів і порядкові номера днів тижня, розвиватиме навички читання, увагу, пам’ять, а також дрібну моторику та координацію рухів.
Графомоторні навички: тварини. Цей комплект завдань створено з метою комплексного розвитку дитини, адже його виконання дозволяє набувати й тренувати графомоторні навички, зорово-рухову координацію та розвивати різні функції уваги.
Скопіюй фігури. Цей комплект завдань допоможе дитині розвинути зорово-моторну координацію, просторове мислення та дрібну моторику. Воно містить шість фігур-зразків (на 6 точок кожна). Дитині пропонується відтворити ці фігури за опорними точками.
З’єднуємо половинки фруктів та ягід. Цей комплект завдань допоможе дитині збагатити свої знання про фрукти та ягоди, розширити кругозір та збільшити словниковий запас. До того ж виконання завдання сприятиме розвитку уваги, пам’яті, логічного мислення, а також тренуватиме дрібну моторику та зорово-моторну координацію.
Розповідь у картинках: тренуємо логіку. Цей комплект завдань дозволить розвивати логічне мислення та мовлення дитини, тренуватиме її увагу та розумове зосередження. Пронумерувавши малюнки, бажано в подробицях розповісти зображену історію. Якщо дитина матиме бажання, вона може наостанок все розмалювати.
Сортуємо за категоріями «зима» і «літо». Це завдання допоможе дитині навчитись аналізувати та сортувати картинки відповідно до певних категорій. Дитині дається 12 різних малюнків, на яких зображені предмети одягу, а також предмети користування в зимовий або літній період. Треба вирізати їх і розсортувати за категоріями «зима» і «літо».
Знайди риму (українська мова). Чи знає ваша дитина, що таке рима і чи може підібрати риму до певного слова? Цей комплект з 8 завдань допоможе дитині зрозуміти, яким чином римуються слова, і розвинути почуття рими.
Учимось рахувати до десяти: розмальовка. Це завдання допоможе дитині в цікавій і наочній формі потренувати математичні навички рахунку до десяти та правильного написання цифр. Виконання завдання допоможе дитині зрозуміти співвідношення понять «цифра» та «число», що матиме велике значення при подальшому вивченні математики.
Рахуємо яблука й тренуємо увагу. Цей комплект завдань допоможе дитині потренувати довільну увагу, навички рахування до десяти й уміння писати відповідні цифри й числа, а також дрібну моторику, зорово-моторну координацію й допоможе повторити основні кольори.
Веселі гусенички – учимось рахувати до 10-ти. Це миле й симпатичне завдання допоможе дитині в приємних умовах навчитись рахувати до десяти та писати цифри. Дитина повторюватиме та закріплюватиме бажану математичну навичку, тренуючи при цьому дрібну моторику та зорово-моторну координацію.
Учимо українську абетку за малюнками. Це завдання допоможе дитині в цікавій формі згадати літери української абетки, навчитись визначати перші звуки в словах і писати відповідні літери. Завдання пропонує розглянути різні малюнки тварин і предметів, сказати, хто або що зображено на кожному з них, і написати початкову літеру кожного слова.
Малюємо за українським алфавітом. Цей комплект завдань допоможе поєднати вивчення українського алфавіту з тренуванням дрібної моторики та зорово-моторної координації під час малювання та розмальовування наданих зображень.
Невгамовні чоловічки: тренуємо увагу. Це завдання допоможе дитині розвинути навички порівняння, навчитись аналізувати групи зображень та виокремлювати серед них однакові. Виконуючи його, дитина розвиватиме просторове мислення й довільну увагу.
Знайди схожі предмети. Цей комплект завдань сприяє розвитку логічного мислення та здатності дитини робити узагальнення. За його допомогою батьки можуть познайомити дитину з таким поняттям, як «аналогія», адже, виконуючи кожне завдання, саме за аналогією дитина вчитиметься робити потрібні висновки, основою для яких слугуватиме схожість предметів за певною ознакою.
Розмальовка «Барвиста закономірність». Це завдання сприятиме розвитку логічного та просторового мислення, а також уваги та дрібної моторики дитини. У завданні пропонуються вісім рядків із квітами, які треба розмалювати, але зробити це треба за певним алгоритмом.
Розмальовка «Перші літери». Це завдання допоможе дитині пригадати деякі літери української абетки (В, Г, З, М, С, П), усвідомити взаємозв’язки між звуками та літерами. Також дитина потренує зорове та слухове сприйняття, дрібну моторику та уважність.
Учимо українську абетку за малюнками. Це завдання допоможе дитині в цікавій формі згадати літери української абетки, навчитись визначати перші звуки в словах і писати відповідні літери. У якості додаткового завдання можна запропонувати дитині назвати відсутні літери.
Збери слово. Цей комплект завдань вдало поєднує в собі елементи гри, головоломки та навчання, й покликаний допомогти дитині набути навичок читання та правопису слів, роблячи це у цікавій формі, із залученням уваги, мислення й трішечки кмітливості.
Сортуємо на «холодне» і «гаряче». Це завдання створено для дітей, які вчаться аналізувати оточуючий світ і систематизувати отриманні знання про нього. У завданні дванадцять зображень, які треба вирізати та розсортувати за категоріями «холодне» і «гаряче.
Розвиваємо увагу, шукаючи фруктовий код. Це завдання допоможе дитині навчитися зосереджувати свою увагу на потрібному об’єкті. Дитині необхідно знайти та обвести у рядках зазначену послідовність фруктів. У процесі виконання завдання у дитини формуватиметься стабільна, сконцентрована і стійка увага, розвиватиметься логічне та просторове мислення.
Орієнтуємось у просторі. Цей комплект завдань допоможе дитині краще орієнтуватись у просторі, визначати місце та положення об’єктів, сприятиме розвитку творчих здібностей. Під час виконання завдання дитина зможе поринути у світ дитячої фантазії, придумати історію про те, що зображено.
Зима: знайди відмінності та розмалюй. Це завдання-розмальовка допоможе дитині розширити уявлення про зиму та розвинути навички порівняння. Воно містить два малюнки на зимову тематику, що, на перший погляд, нічим не відрізняються. Насправді ж малюнки мають 10 відмінностей, які потрібно відшукати та розмалювати.
Уважний пастух. Рахуємо та порівнюємоЗавдання допоможе дитині опанувати рахунок до 10, формувати навички порівняльного аналізу, розвивати увагу та кмітливість. Дитині пропонується розглянути та порівняти два схожих малюнки.
Розмальовка «12 місяців». Це завдання-розмальовка не тільки допоможе потренувати дрібну моторику, увагу, покращити вміння підбирати різні кольори й навіть покращити навички читання, а й познайомить дитину з характерними особливостями кожного місяця, відповідними народними прислів’ями та приказками, а також зі щорічними святами, що припадають на цей місяць.
Веселе сортування для дітей. Цей комплект завдань покликаний навчити дитину сортування та категоризації, а також розширити її кругозір і збагатити словниковий запас. Кожне завдання пропонує дитині певні категорії, відповідно до яких вона повинна розкласти надані малюнки предметів або живих істот.
Вчимось визначати погоду. Пропоноване завдання допоможе дитині розвивати елементарні уявлення про природні явища та сезонні зміни в природі. Виконуючи завдання, дитина вчитиметься помічати особливості природних явищ, орієнтуватися у порах року, їх прикметах, характерних ознаках
Розумний акваріум. Розвиваємо логіку. Пропоноване завдання допоможе дитині розвивати гнучкість, логічність мислення, винахідливість і терпіння. Дитині пропонується домалювати мешканців акваріума в порожніх комірках, відповідно до зазначеного напрямку та кольору.
Прибираємо галявину, сортуємо сміття. Це завдання допоможе дитині зрозуміти основи екологічного природокористування, усвідомити важливість дотримання правил природоохоронної поведінки. Дитині пропонується допомогти прибрати сміття на лісовій галявині.
Вивчаємо фразеологізми: порівняння в малюнках. Пропоноване завдання допоможе дитині навчитися вживати фразеологізми, збагатити словниковий запас. Дитині пропонується дописати словосполучення й з’єднати їх із відповідними малюнками.
Вивчаємо геометричні фігури. Цей комплект завдань допоможе ознайомити дитину з геометричними фігурами, розвиватиме просторову уяву, навички письма, навчить упізнавати елементи геометрії в повсякденному житті.
Шукаємо предмет без пари: ялинки. Такий комплект завдань допоможе дитині розвинути логічне мислення, увагу й кмітливість, творчі здібності. Дитині пропонується знайти й обвести малюнок, у якого немає пари. Пару для знайденого предмета можна домалювати.
Написання цифр від «1» до «10». Цей комплект завдань - перший крок до вивчення написання цифр від одного до десяти та рахунку. Завдання також сприяють здобуттю дитиною навичок дрібної моторики.
Числові лабіринти: цифри та числа від 1 до 20. Цей комплект завдань закріплюватиме знання цифр та чисел. Роздрукуйте завдання і попросіть дитину прокласти шлях лабіринтом цифр. Від кожної цифри до наступної є тільки один правильний напрямок, що необхідно позначити, намалювавши стрілки або замалювавши всі квадратики у порядку від одного до десяти або від одного до двадцяти.
Кожне завдання можна роздрукувати на звичайному або кольоровому принтері та використовувати необмежену кількість разів. Завантаження завдань для дітей доступне для користувачів сайту після швидкої реєстрації.

Картотека вправ  з чарівними паличками Кюїзенера

1. Знайомимося з паличками. Разом з дитиною розгляньте, переберіть, помацайте все палички, розкажіть якого вони кольору, довжини.
2. Візьми в праву руку якомога більше паличок, а тепер в ліву.
3. Можна викладати з паличок на площині доріжки, паркани, поїзди, квадрати, прямокутники, предмети меблів, різні будиночки, гаражі.
4. Викладаємо драбинку з 10 паличок від меншої (білої) до більшої (помаранчевої) і навпаки. Пройдіться пальчиками по сходинках драбинки, можна порахувати вголос від 1 до 10 і назад.
5. Викладаємо драбинку, пропускаючи по 1 паличці. Дитині потрібно знайти місце для інших паличок.
6. Чи можна будувати як з конструктора об'ємні споруди: колодязі, башточки, хатинки і т.п.
7. Розкладаємо палички за кольором, довжині.
8. Знайди паличку того ж кольору, що і у мене. Якого вони кольору?
9. Поклади стільки ж паличок, скільки і у мене.
10. Виклади чергуються палички: червона, жовта, червона, жовта (надалі ритм ускладнюється).
11. Викладіть кілька паличок, запропонуйте дитині їх запам'ятати, а потім, поки дитина не бачить, заховайте одну з паличок. Дитині потрібно здогадатися, яка паличка зникла.
12. Викладіть кілька паличок і поміняйте їх місцями. Малюкові треба повернути все на місце.
13. Викладіть перед дитиною дві палички. Яка паличка довше? Яка коротше? Накладіть ці палички один на одного, підрівняти кінці, і перевірте.
14. Викладіть перед дитиною декілька паличок і запитайте: «Яка найдовша? Яка найкоротша? »
 15. Знайди будь-яку паличку, яка коротше синьої, довше червоної.
16. Розкладіть палички на 2 купки: в одній 10 штук, а в інший 2. Запитайте, де паличок більше.
17. Попросіть показати вам червону паличку, синю, жовту.
18. Покажи паличку, щоб вона була не жовтого.
19. Попросіть знайти 2 абсолютно однакові палички. Які вони по довжині? Якого вони кольору?
20. Побудуйте поїзд з вагонів різної довжини, починаючи від самого короткого і закінчуючи самим довгим. Запитайте, якого кольору вагон коштує п'ятим, восьмим. Який вагон праворуч від синього, зліва від жовтого. Який вагон тут найкоротший, найдовший? Які вагони довше жовтого, коротше синього.
21. Викладіть кілька пар однакових паличок і попросіть дитину «поставити палички парами».
22. Назвіть число, а дитині потрібно буде знайти відповідну паличку (1 - біла, 2 - рожева і т.д.). І навпаки, ви показуєте паличку, а дитина називає потрібне число. Тут же можна викладати картки із зображеними на них точками або цифрами.
23. З декількох паличок потрібно скласти таку ж по довжині, як бордова, помаранчева.
24. З декількох однакових паличок потрібно скласти таку ж по довжині, як помаранчева.
25. Скільки білих паличок вкладеться у синій паличці?
26. За допомогою помаранчевої палички потрібно виміряти довжину книги, олівця і т.п.
27. Перерахуйте всі кольори паличок, що лежать на столі.
28. Знайди в наборі найдовшу і найкоротшу паличку. Постав їх один на одного; а тепер поруч один з одним.
29. Вибери 2 палички одного кольору. Які вони по довжині? Тепер знайди 2 палички однієї довжини. Якого вони кольору?
 30. Візьми будь-які 2 палички і поклади їх так, щоб довга виявилася внизу.
31. Покладіть паралельно один одному три бордові палички, а праворуч чотири такого ж кольору. Запитайте, яка фігура ширше, а яка вже.
32. Постав палички від найнижчої до найбільшої (паралельно один одному). До цих паличок прибудовах зверху такий же ряд, тільки в зворотному порядку. Вийде площинний квадрат.
35. З закритими очима знайди в наборі 2 палички однакової довжини. Одна з паличок у тебе в руках синя, а інша тоді якого кольору?
36. З закритими очима знайди 2 палички різної довжини. Якщо одна з паличок жовта, то можеш визначити колір інший палички?
37. У мене в руках паличка трохи довше блакитний, вгадай її колір.
38. Назви всі палички довші червоною, коротше синьої і т.д.
39. Знайди дві будь-які палички, які не будуть рівні цієї паличці.
33. Поклади синю паличку між червоною і жовтою, а помаранчеву зліва від червоної, рожеву зліва від червоної.
34. З закритими очима візьми будь-яку паличку з коробки, подивися на неї і назви її колір (пізніше можна визначати колір паличок навіть із закритими очима).
40. Будуємо з паличок пірамідку і визначаємо, яка паличка в самому низу, яка в верху, яка між блакитною та жовтою, під синьою, над рожевою, яка паличка нижче: бордова або синя.
41. Виклади з двох білих паличок одну, а поруч поклади відповідну їх довжині паличку (рожеву). Тепер кладемо три білих палички - їм відповідає блакитна і т.д.
42. Візьми в руку палички. Порахуй, скільки паличок у тебе в руці.
43. З яких двох паличок можна скласти червону? (Склад чисел)
44. У нас лежить біла паличка. Яку паличку треба додати, щоб вона стала по довжині, як червона.
45. З яких паличок можна скласти число 5? (Різні способи)
46. ​​На скільки блакитна паличка довше рожевої ?.
47. Склади два потяги. Перший з рожевою і фіолетовою, а другий з блакитною та червоною.
48. Один поїзд складається з блакитний і червоною палички. З білих паличок склади поїзд довше наявного на 1 вагон.
49. Склади поїзд з двох жовтих паличок. Вибудуй поїзд такої ж довжини з білих паличок.
50. Скільки рожевих паличок вміститься в помаранчевій?
51. Виклади чотири білі палички, щоб вийшов квадрат. На основі цього квадрата можна познайомити дитину з частками і дробом. Покажи одну частину з чотирьох, дві частини з чотирьох. Що більше - ¼ або 2/4?
52. Склади з паличок кожне з чисел від 11 до 20.
53. Викладіть з паличок фігуру, і попросіть дитину зробити таку ж (в подальшому свою фігуру можна прикривати від дитини аркушем паперу).
54. Дитина викладає палички, слідуючи вашим інструкціям: поклади червону паличку на стіл, справа поклади синю, знизу жовту і т.д.
55. Намалюйте на аркуші паперу різні геометричні фігури або букви і попросіть малюка покласти червону паличку поруч з буквою а чи в квадрат.

56. З паличок можна будувати лабіринти, якісь хитромудрі візерунки, килимки, фігурки.

Немає коментарів:

Дописати коментар